Seria 5 (99 - 127 KM)

Seria 5 DEUTZ-FAHR jest gamą bardzo uniwersalnych i nowoczesnych maszyn, oferujących nadzwyczajną różnorodność pod kątem konfiguracji. Modele 5100 | 5110 | 5120 | 5130 są wyposażone w innowacyjną technologię spełniającą wymogi dowolnego zastosowania we wszystkich możliwych warunkach. Perfekcyjne połączenie osiągów mechanicznych z rozwiązaniami technologicznymi, niezrównana wygoda oraz ergonomia i przyciągający wzrok styl stworzony we współpracy ze studiem Giugiaro Design sprawia, że ciągnik ten jest majstersztykiem w zakresie mocy, funkcjonalności i elegancji.


Deutz-Fahr Seria 5


SILNIK


Seria 5 marki DEUTZ-FAHR jest napędzana nowoczesnymi silnikami, które zapewniają doskonałe osiągi, niezawodność i trwałość. Silnik czterocylindrowy DEUTZ TCD 3.6 L04 DCR jest zgodny z normą Tier 4i, ma pojemność 3620 cm³ i jest wyposażony w układ dolotowy powietrza z doładowaniem i chłodnicą międzystopniową oraz układ wtrysku paliwa Common Rail.
Sterowany elektronicznie układ wtryskowy Common Rail przyczynia się do uzyskania doskonałych osiągów i wydajności tego silnika. Nadzwyczajną innowacją, która odróżnia układ DCR od innych rozwiązań typu Common Rail jest wykorzystanie podwójnych pomp wysokociśnieniowych smarowanych olejem silnikowym zamiast paliwem, które przesyłają olej napędowy bezpośrednio do szyny paliwowej, co znacznie zwiększa niezawodność układu.


Deutz-Fahr Seria 5
Zawór przepustnicy oraz proporcjonalny wentylator wiskostatyczny również przyczyniają się do uzyskania nadzwyczajnie niskich poziomów zużycia paliwa, takich jak 210 g/kWh.
Zgodność z normą Tier 4i została uzyskana przez zaadaptowanie układu recyrkulacji spalin EGR w połączeniu ze specjalnym konwerterem katalitycznym DOC (Diesel Oxidation Catalyst), który – przy zetknięciu się z nim spalin – powoduje zajście reakcji chemicznej i przekształca je w nieszkodliwe substancje.
Technologicznie zaawansowany układ DOC różni się od konwencjonalnych filtrów FAP (które wytwarzają szkodliwe ciśnienie zwrotne) i SCR (które wymagają dodatku, takiego jak płyn AdBlue do rozpoczęcia selektywnej redukcji katalitycznej) i jest idealnym rozwiązaniem, ponieważ nie wymaga wysoce energochłonnych cykli regeneracji aktywnej, jest bezobsługowy i na tyle mały, że może zostać zamocowany nawet w kompaktowych ciągnikach.
Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do nadzwyczajnej produktywności ciągników tej serii jest właściwie płaska krzywa momentu obrotowego w zakresie od 1200 do 1900 obr./min, która gwarantuje rezerwę momentu obrotowego na poziomie 30% w zakresie prędkości obrotowych silnika wykorzystywanych przy większości zastosowań rolniczych.
Przy wyższych prędkościach obrotowych silnika moc pozostaje stała w zakresie od 1800 do 2200 obr./min, co zapewnia progresywną i płynną pracę nawet podczas wykonywania zadań o wyższych wymogach mocy.


PRZEKŁADNIAGearbox SDF


Konfiguracja przekładni ciągników serii 5 marki DEUTZ-FAHR została od początku stworzona z myślą o modułowości: konfiguracja podstawowa oferowana w modelach 5100/5110/5120/5130 obejmuje dwuzakresową przekładnię mechaniczną z pięcioma przełożeniami zsynchronizowanymi i hydraulicznym nawrotnikiem Power Shuttle, co w sumie daje 10 biegów do jazdy do przodu i wstecz.
Konfiguracja ta może zostać rozszerzona do pięciu przełożeń i czterech zakresów, co daje w sumie 20 biegów do jazdy do przodu i wstecz oraz możliwość jazdy z prędkością minimalną wynoszącą 162 m/h. Oba rozwiązania zapewniają doskonałe poziomy wydajności. Dla wymagających proponujemy przekładnię wyposażoną dodatkowo w 3 biegi Powershift, wraz z przełożeniami mini i superreduktora umożliwiającą jazdę z prędkością od 134 m/h do 40 km/h przy ekonomicznej prędkości obrotowej silnika. Wersja „P” jest również standardowo wyposażona w układ APS (Automatic Powershift), który automatycznie dobiera idealne przełożenie przekładni Powershift w odniesieniu do obciążenia i prędkości obrotowej silnika.


 


WOMWOM


Szeroki wybór prędkości obrotowych WOM przyczynia się do znacznego zwiększenia wszechstronności ciągnika. Wał WOM serii 5 oferuje cztery standardowe prędkości obrotowe (540/540ECO/1000/1000ECO) oraz jest załączany elektrohydraulicznie z funkcją automatycznego wykrywania obciążenia, co zapewnia, że podłączone narzędzie jest zawsze uruchamiane progresywnie i płynnie.
Obsługa WOM jest prosta i racjonalna za pomocą elektrohydraulicznych elementów sterowania oraz ekranu LCD, wyświetlającego rzeczywistą prędkość WOM. Przycisk uruchomienia WOM znajduje się również na błotnikach tylnych. Dostępna jest również funkcja automatycznego załączania wału WOM, która załącza lub rozłącza WOM w odniesieniu do położenia narzędzia złożonego na 3-punktowym układzie zawieszenia narzędzi. Opcjonalne dostępne są również: przedni WOM o prędkości 1000 obr./min (stosowany z podnośnikiem przednim) oraz zsynchronizowany WOM z niezależnym wałem wyjściowym.


 


UKŁAD HYDRAULICZNY


PANELCiągniki serii 5 są wyposażone w doskonały układ hydrauliczny, który jest nadzwyczajnie modułowy i wydajny. Oferta obejmuje kilka konfiguracji. Pierwsza składa się standardowo z pojedynczej pompy o wydatku 60 l/min i sześciu rozdzielaczy (lub opcjonalnie do ośmiu) z mechaniczną regulacją przepływu oleju. Układ hydrauliczny w konfiguracji „60 ECO” umożliwia osiągnięcie maksymalnej wydajności rozdzielaczy (60 l/min) przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej jedynie 1600 obr./min. Wariant ten sprawdza się szczególnie do zastosowań z podnośnikiem przednim czy ładowaczem czołowym, w których siła hydrauliczna jest wymagana przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Trzecia konfiguracja dedykowana dla użytkowników korzystających z maszyn o dużym zapotrzebowaniu - system "ENERGY SAVING" obejmuje zespół pomp o wydatku 90 l/min przy maksymalnych obrotach silnika zapewniając jednocześnie redukcję strat energii gdy układ hydrauliki nie jest wykorzystywany.  Wszystkie modele serii 5 są wyposażone w złącza hydrauliczne typu „push-pull”, zapewniające bezproblemowe złączanie przewodów hydraulicznym nawet, gdy układ znajduje się pod ciśnieniem oraz specjalny zbiornik do gromadzenia oleju, który może wypłynąć podczas podłączania. Podnośnik tylny posiada imponujący udźwig do 6600 kg wraz z siłownikami wspomagającymi. Elektroniczny układ sterowania EHR pozwala na sterowanie zagłębieniem, położeniem i trybem mieszanym oraz unoszeniem korzystając z dwóch ogniw obciążnikowych umieszczonych w pobliżu wahaczy dolnych jako czujników ciągu. Układ radaru (oferowany jako akcesorium opcjonalne) może być wykorzystywany do kontroli poślizgu. Funkcja ta jest nieoceniona, jeśli chodzi o maksymalne zwiększenie wydajności ciągnika w najbardziej wymagających zastosowaniach pod względem przyczepności. Układ EHR służy również do wykonywania wielu innych funkcji: szybkie zagłębianie w podłożu, tłumienie drgań narzędzi mocowanych na 3-punktowym układzie zawieszenia, blokada transportowa z regulacją położenia, ogranicznik wysokości podnośnika oraz sterowanie prędkością opadania. Opcjonalny podnośnik przedni posiada udźwig do 1850 kg.


HAMULCEbrake


Ciągniki serii 5 oferują wyjątkową modułowość pod kątem konfiguracji osi i hamulców.
Wszystkie konfiguracje osi (wraz z opcjonalnym napędem na dwa koła w modelu 5110) są wyposażone w hamulce tarczowe wszystkich kół do zintegrowanego hamowania bez potrzeby załączania napędu na cztery koła.
Osie przednie zastosowane do wersji z napędem 4WD są wyjątkowo wytrzymałe i posiadają udźwig maksymalny wynoszący 3000 kg (lub 3800 kg w modelu 5120 i 5130). Zawieszenie sprężynowe osi przedniej jest dostępne opcjonalnie i zapewnia jeszcze lepszy poziom bezpieczeństwa i wygody. Oś ta posiada specjalny układ zawieszenia, który – w razie potrzeby – może zostać zablokowany w twardym ustawieniu w celu uzyskania większej precyzji, w przypadku wykonywania prac typu orka lub podczas wykorzystywania podnośnika przedniego. Wszystkie modele w wersji „P” są wyposażone w standardzie w układ „Power Brake”, który minimalizuje siłę nacisku na pedał wymaganą do hamowania oraz obejmuje specjalny akumulator, który pozwala na nawet 10-krotne hamowanie ze wspomaganiem przy wyłączonym silniku.
Oferta obejmuje trzy różne konfiguracje układu kierowniczego. Standardowe modele serii 5 są wyposażone w pojedynczą dedykowaną pompę o pojemności 160 cm³; modele z przekładnią Powershift wykorzystują podwójną pompę w układzie posobnym – z dwoma pompami o pojemności 80 cm³ podłączonymi do siebie; trzecia opcja obejmuje układ SDD (Steering Double Displacement) z dwoma pompami w układzie posobnym, każda o pojemności 125 cm³. Gdy funkcja SDD jest wyłączona, aktywna jest tylko jedna z pomp, natomiast obie pompy pracują, gdy funkcja ta jest włączona. Układ SDD pozwala kierowcy na pełny skręt przy połowie standardowej liczby obrotów kołem kierownicy, oszczędzając czas i obniżając wysiłek kierowcy podczas manewrowania w ciasnych przestrzeniach, podczas zawracania na uwrociu oraz podczas pracy z podnośnikiem przednim. Aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa, funkcja SDD wyłącza się automatycznie po przekroczeniu prędkości 16 km/h.


KABINA



Ciągniki serii 5 są wyposażone w nadzwyczajną kabinę „E-Class”, będącą środowiskiem pracy, które przenosi wygodę i ergonomię w całkowicie nowy wymiar.
Stylistyka została opracowana na bazie współpracy inżynierów marki DEUTZ-FAHR i studia Giugiaro Design, a kabina o atrakcyjnym i eleganckim wyglądzie jest wykończona innowacyjnymi materiałami i ponadto szalenie funkcjonalna. Elementy sterowania są logicznie rozmieszczone, co przyczynia się do niezrównanej przyjazności dla użytkownika. Wymiary kabiny zostały zoptymalizowane w celu zapewniania doskonałej widoczności we wszystkich kierunkach, a wyjątkowy układ klimatyzacji z 10 nawiewami utrzymuje perfekcyjne środowisko pracy w kabinie. Panel sterowania światłami zamocowany na słupku A pozwala kierowcy na sterowanie wszystkimi światłami roboczymi i drogowymi zamocowanymi na ciągniku oraz przyczepach i narzędziach. W celu ograniczenia drgań kabina może zostać zamocowana na opcjonalnym zawieszeniu mechanicznym (ze stalową sprężyną i amortyzatorem hydraulicznym) lub, w przypadku wyłącznie wersji „P”, w zaawansowane zawieszenie pneumatyczne. Wszystkie elementy sterowania są łatwo identyfikowalne i kodowane kolorystycznie zgodnie z wykonywanymi funkcjami w celu łatwej i intuicyjnej obsługi ciągnika. Opcjonalna funkcja Comfort-tip pozwala kierowcy za zapisanie powtarzanych sekwencji pracy, które mogą następnie zostać przywołane i wykonane automatycznie, gdy będzie to wymagane. Funkcja ta jest szczególnie przydatna podczas manewrów na uwrociu.  W wersjach „P” kabina jest wyposażona w wyświetlacz roboczy, który informuje kierowcę o wszystkich głównych parametrach pracy ciągnika, w tym: funkcjonowaniu silnika i przekładni; zarządzaniu WOM i rozdzielaczami; sterowaniu podnośnikiem i układem ASM. Poza tymi informacjami, wyświetlacz roboczy podaje również informacje o określonych osiągach ciągnika, takich jak zużycie paliwa i produktywność w odniesieniu do przetworzonego obszaru. 


5 cab


Deutz-Fahr Seria 5


dane techniczne


logo DF