Seria 5 G (88 - 109 KM)

Seria 5G DEUTZ-FAHR tworzy trzy całkowicie nowe klasy produktów, ciagniki oferowane są w trzech wersjach bazowych: HD|MD|LD dając użytkownikom możliwość spełnienia wszystkich indywidualnych potrzeb. Duża elastyczność tworzenia indywidualnych kompletacji wyposażenia pozwala na precyzyjny dobór wyposażenia ciągnika do rodzaju i częstotliwości wykonywanych prac (od prac związanych z hodowlą zwierząt po prace polowe oraz zadania związane z użyciem ładowacza czołowego). Gama modeli pokrywa zakres mocy od 80 do 115KM. Ciągniki oferowane są z silnikami 3- lub 4-cylindrowymi, różnymi maksymalnymi masami dopuszczalnymi i kombinacjami ogumienia. Dzięki temu klient może wybrać kompaktowe gabaryty ciągnika (aby sprawnie wykonywać prace na ograniczonej przestrzeni) lub większy rozstaw osi (aby uzyskać lepszą trakcję w pracach polowych). Oferta modeli Serii 5G obejmuje konfigurację z prostą, mechaniczną skrzynią biegów , skrzynią Hi-Lo 2 biegi Powershift lub przekładnią z 3 biegami Powershift, dodatkowo ciągniki mogą być wyposażone w rewers elektro-hydrauliczny Powershuttle z regulacją szybkości reakcji w zależności od typu wykonywanej pracy.


5G bannerWersja HD: silnik 4-cylindrowy, dopuszczalna masa całkowita ciągnika 7000-7500 kg, koła tylne maks.38". Wersja MD: silnik 3 lub 4-cylindrowy, dopuszczalna masa całkowita ciągnika 6200 kg, koła tylne maks.34". Wersja LD: silnik 3-cylindrowy, dopuszczalna masa całkowita ciągnika 5500 - 5800kg, koła tylne maks.30".


SILNIK


Nowy silnik SDF FARMotion Tier 4i opracowano specjalnie dla zastosowań w rolnictwie. Nowoczesne rozwiązania technologiczne zapewniają niezrównane osiągi, niezawodność i dużą trwałość. Elektronicznie sterowane silniki FARMotion dostępne są w wersji 3- lub 4-cylindrowej. Zostały wyposażone w układ wtryskowy Bosch Common Rail, turbosprężarkę, Intercooler oraz układ oczyszczania spalin z katalizatorem DOC.


FARMotion


Silniki SDF FARMotion: 


- układ wtryskowy Bosch Common Rail o ciśnieniu maks. 2000 bar
- pojemność 3849 cm3 4cyl 2887 cm3  3cyl
- nowe 7-otworowe dysze wtryskiwaczy
- wał napędowy nowej konstrukcji zapewnia większą trwałość, niższe wibracje
- pasek z automatycznym napinaczem: brak czynności obsługowych
- katalizator DOC: kompaktowy, bezobsługowy, niewymienny
- zewnętrzny, chłodzony EGR elektroniczne sterowanie


FARMotion to lider w swojej klasie mocy!


 


 


PRZEKŁADNIA


5G gears


Seria 5G oferuje szerokie spektrum możliwości w zakresie konfiguracji wysokowydajnych przekładni. Cztery lub pięć biegów, dwa lub cztery zakresy z minireduktorem i superreduktorem, dwa lub trzy półbiegi Powershift i mechaniczny lub elektro-hydrauliczny rewers kierunku jazdy Powershuttle umożliwiają dobór najlepszej konfiguracji napędu, dostosowanej do warunków wykonywanej pracy. Skrzynie biegów oferują od 8 do 60 przełożeń w każdym kierunku oraz prędkość maksymalną sięgającą 40 km/h przy obrotach ekonomicznych silnika. Modele w wersji wyposażenia LS oferują rewers mechaniczny z krótką dźwignią pod kołem kierownicy. Rewers elektro-hydrauliczny Powershuttle czyli podwójne sprzęgło mokre to wyposażenie standardowe wersji GS wraz z systemem Stop&Go do zatrzymania ciągnika bez konieczności wciskania pedału sprzęgła oraz przycisk sprzęgła Comfort Clutch do zmiany biegów bez użycia pedału sprzęgła stawiają serię 5G przed konkurencją.


 


WOM


WOMNowe modele DEUTZ-FAHR Serii 5G oferowane są z różnymi konfiguracjami napędu wałka: 2 prędkości 540-540ECO lub 4 prędkości 540-540ECO-1000-1000ECO oraz WOM zsynchronizowany (z niezależnym wałkiem). Ciągnik może być wyposażony w WOM przedni o prędkości 1000 obr./min. Dzięki temu nowe modele Serii 5G mogą wykonywać szereg różnego rodzaju prac. WOM napędzany jest poprzez niezależne sprzęgło wielotarczowe mokre, sterowane realizowane jest elektrohydraulicznie przy użyciu przycisków. Funkcja AutoWOM (dostępna tylko z opcjonalnym podnośnikiem elektronicznym) włącza i wyłącza napęd wałka automatycznie w trakcie podnoszenia i opuszczania ramion podnośnika tylnego. Wzmocniona oś przednia, układ hydrauliczny 60ECO, dach ze szklanym szyber-dachem, struktura zabezpieczająca FOPS, układ kierowniczy SSD oraz funkcja Stop&Go sprawiają, że modele Serii 5G są doskonałym narzędziem do prac z ładowaczem czołowym.


 


 


UKŁAD HYDRAULICZNY


5G hydraulika


Nowe modele Serii 5G oferują wybór pomiędzy dwoma konfiguracjami układów hydraulicznych dla zapewnienia odpowiedniego wydatku oleju oraz liczby dystrybutorów wymaganej do obsługi nowoczesnego osprzętu.


Układy hydrauliki Serii 5G wyposażono standardowo w pojedynczą lub opcjonalnie podwójną pompę o wydajności odpowiednio: 55 lub 60 ECO l/min, oraz od 2 do 8 dystrybutorów sterowanych mechanicznie z możliwością regulacji wydatku oleju. Dodatkowo, układ oferuje jeden obwód o zredukowanym do 25 l/min wydatku oleju, sterowany electrohydraulicznie za pomocą przycisków ON/OFF. Rozbudowany układ hydrauliczny jest szczególnie użyteczny w trakcie prac wykonywanych z użyciem wymagającego osprzętu. Dla zapewnienia wyższej wydajności układu hydraulicznego standardowo układ kierowniczy zasilany jest dodatkową pompą o wydajności 37l/min. 


 


 


HAMULCE


brakes


Serię 5G wyróżnia na tle konkurencji poziomem bezpieczeństwa, również pod kątem siły hamowania: wszystkie cztery koła są wyposażone w hamulce tarczowe, co zapewnia prawdziwie integralne hamowanie bez potrzeby załączania napędu na cztery koła. Rozwiązanie to zapobiega typowej podsterowności występującej podczas hamowania przy automatycznie załączanym napędzie na cztery koła. Wszystkie modele Serii 5G wyposażono w bezobsługowy układ hamulcowy z tarczami w kąpieli olejowej. W wersjach GS przewidziano także hydrauliczny hamulec postojowy PARKBrake. Dodatkowo wyposażenie standardowe obejmuje również pneumatyczny, 1 i 2 obwodowy układ hamulcowy przyczepy.


 


 


 


KABINA 


Zaprojektowana we współpracy z biurem projektowym Giugiaro nowa kabina D2L dostępna w modelach Serii 5G oferuje wysoce funkcjonalne stanowisko pracy operatora, atrakcyjny design, najwyższy poziom komfortu i ergonomii oraz najwyższej klasy materiały. Kabina modeli Serii 5G to komfort pracy operatora już od pierwszych chwil po zajęciu miejsca za kołem kierownicy. Kabinę zaprojektowano z myślą o potrzebach użytkownika. Przyrządy sterownicze pogrupowano w logiczny sposób i oznaczono kolorystycznie co pozwala na ich natychmiastową identyfikację. Nisko poprowadzona linia maski silnika oraz kabina na 4-słupkach gwarantują nieograniczoną widoczność we wszystkich kierunkach.


Układ kabiny oparty jest na najnowszej technologii DEUTZ-FAHR z serii 7 Maxi Vision klasyfikując ciągniki 5G w klasie PREMIUM.


5G cab


5G TABELA HD


5G tabela MD


5G tabela LD


logo DF