Seria C 9000

DEUTZ-FAHR Seria C9000 jest ucieleśnieniem wielu lat doświadczeń w wytwarzaniu maszyn żniwnych oraz niezmiennego zaangażowania w rozwój nowych technologii, procesów i maszyn, które charakteryzuje markę DEUTZ-FAHR. Na serię C9000 składają się cztery modele: C9205 TS, C9205 TS B, C9206 TS oraz C9206 TS B. Maszyny te łączą nadzwyczajną wydajność ze szczególną wszechstronnością (zwłaszcza przy zastosowaniach wielkopowierzchniowych), eleganckim wzornictwem i wyjątkową wielofunkcyjnością. Oferują one nadzwyczajną jakość i wydajność zbiorów niezależnie od rodzaju upraw. Maszyny z serii C9000 wyróżniają się nadzwyczajną efektywnością paliwową, wyróżniająco niskimi kosztami eksploatacji oraz nieskomplikowaną konserwacją i sa dedykowane do wielkotowarowych gospodarstw rolnych, spółdzielni czy firm usługowych.


C9


C9 joySeria C9000 to hedery o szerokości od 4,80 do 9 m posiadające strukturę monolityczną, zapewniającą doskonałe rozmieszczenie masy i stabilność, która przyczynia się do maksymalnej trwałości oraz osiągów, niezależnie od szerokości cięcia. Przenośnik ślimakowy o dużej średnicy z szerokimi spiralami i spiralnie ustawionymi palcami zapewnia stałe podawanie i transport produktu. Wysokowydajny, podwójny układ tnący Schumacher Easy Cut II składa się z ostrzy z oddzielnie przykręcanymi sekcjami. Ostrza są umieszczone naprzemiennie, dzięki czemu osiągnięto precyzyjną pracę, w razie potrzeby dostępne są rolki prowadzące noży utrzymujące ostrza w optymalnej pozycji i znacznie ograniczające wibracje oraz zużycie noży. Podwójne palce nośne ostrza (z przykręcaną sekcją górną i dolną) są nadzwyczaj solidne i rozmieszczone blisko siebie, by zapobiegać przedostawaniu się do wnętrza obcych obiektów mogących uszkodzić ostrza. Przekładnia planetarna to niezwykle efektywne rozwiązanie pozwalające na uzyskanie bardzo wysokiej prędkości cięcia (1220 cięć na minutę) oraz zachowanie idealnie równego ustawienia ostrzy. Dzięki temu oferuje ona nadzwyczajną wydajność mechaniczną, zoptymalizowane przekazywanie mocy.  System AutoControl dzięki czujnikom umieszczonym na dużych blaszanych płozach zapewnia utrzymanie zadanych parametrów pracy przy jednoczesnym automatycznym kopiowaniem terenu. Samoczynne dostosowanie się listwy w pionie, wysokość cięcia oraz regulacja nacisku to parametry, które po jednorazowym ustawieniu zarządzane są z centralki kombajnu zbożowego, co zwiększa komfort użytkowania oraz przekłada się na znaczny wzrost wydajności pracy.


C9 feeder


Motowidła wyposażone zostały w sześć listew, na których umieszczono zestawy bardzo wytrzymałych i wykonanych z elastycznego plastiku zębów, które można ustawiać pod wybranym kątem gwarantując idealne dostosowanie  do różnych warunków zbiorów. Motowidła zostały zmontowane na ramionach przesuwanych w teflonowych prowadnicach zapewniając ich szybką i precyzyjną regulację wysunięcia oraz wysokości, prędkość motowideł możma zsynchronizować z prędkością jazdy kombajnu. Po ustawieniu relacji prędkość jazdy do prędkości pracy motowidła, relacja pomiędzy parametrami jest automatycznie proporcjonalnie regulowana. 


Podajnik pochyły serii C9000 wyposażono w dodatkowy bęben przyspieszający odbieranie materiału ze stołu hedera oraz jego transport  do systemu bębnów "3D Maxi Crop" gwarntując wzrost przepustowości, ponadto podajnik wyposażono w naprzemienne listwy przecierające zamocowane na trzech łańcuchach. Wały elementu nośnego są wyposażone w dwie prowadnice zębate zapobiegające poślizgowi pomiędzy ogniwami łańcucha, co zapewnia stałe podawanie surowca do zespołu młócącego oraz zapobiega przeciążeniu podajnika.


C9 drum


W kombajnach serii C9000  DEUTZ-FAHR zastosował  najnowszej generacji układ omłotu  "3D Maxi Crop". Ten wytrzymały, niezawodny i wysokowydajny system młócenia delikatnie oddziera ziarna, gwarantując najwyższą jakość plonów. Wysoki poziom separacji uzyskany pomiędzy bębnem młócącym a klepiskiem o powierzchni do 2,1m2, przekłada się na zmniejszenie obciążenia roboczego wytrząsaczy słomy, zwiększając ogólną wydajność kombajnu oraz umożliwiając delikatniejszą obróbkę słomy. Turbina współpracuje z układem dwuetapowym w celu oczyszczania znacznych ilości plonów. Plon z układu niedomłotów dzięki podwójnemu systemowi DGR (Double Grain Return) podawany jest ponownie do podsiewacza w celu maksymalnej ochrony ziaren bez przeciążania układu młócącego. Bardzo długi podsiewacz porusza się w sposób postępowo zwrotny w celu zapewnienia perfekcyjnego rozwarstwienia sieczki i słomy. Ponieważ te dwa materiały są lżejsze niż ziarno, są one natychmiast wydmuchiwane po zetknięciu ze strumieniem powietrza wytwarzanym przez turbowentylator, co zwiększa czystość produktu końcowego. Podsiewacz może zostać z łatwością zdemontowany z kombajnu zbożowego, co znacznie skraca czas potrzebny do konserwacji oraz upraszcza działania wymagane do zmiany konfiguracji maszyny do zbierania innych plonów. Zbiornik ziarna maszyn z serii C9000 oferuje pojemność 9500 litrów i może zostać opróżniony z nadzwyczajnie wysoką prędkością 90l/s. Wydajne silniki DEUTZ z trybem BOOST umożliwiają rozładunek kombajnu podczas pracy, bez zatrzymywania maszyny gwarantując wzrost wydajności. Poziom napełnienia zbiornika można obserwować przez okno kabiny, natomiast jakość młócenia może zostać sprawdzona przez zewnętrzną klapę próbkowania ziarna. Kontrolka oraz sygnał ostrzegawczy uruchamiane są przez dwa czujniki w zbiorniku informujące operatora o napełnieniu zbiornika. 


C9 pulpit


Zintegrowana sieczkarnia jest wyposażona w wirnik o 48 ostrzach tnących rozmieszczonych w czterech rzędach. Taka konfiguracja wytwarza przepływ powietrza, który równomiernie rozprowadza materiał na całej powierzchni listw tnących, i który może być regulowany za pomocą deflektorów sterowanych ręcznie (opcjonalnie dostępny jest elektryczny układ sterowania). Położenie przeciwostrza jest regulowane w celu uzyskania wymaganego kąta siekania, a układ może zostać ustawiony na młócenie nawet bardzo ciężkich plonów poprzez zmianę dwóch kół pasowych, bez potrzeby stosowania dodatkowych przekładni redukcyjnych. Silnik kombajnu zbożowego musi być zdolny do napędzania dodatkowych i opcjonalnych akcesoriów oraz dysponować wystarczająco dużą rezerwą momentu obrotowego do utrzymania maksymalnej wydajności nawet w najbardziej wymagających warunkach, a to wszystko bez strat w prędkości pracy komponentu młócącego. Nowoczesne, sześciocylindrowe silniki DEUTZ TCD 6 o pojemności 7,8 litra z 4 zaworami na cylinder i układem wtrysku Common Rail są perfekcyjnym rozwiązaniem do tak specyficznych zastosowań, ponieważ łączą w sobie moc i nadzwyczajną wydajność pozwalającą osiągać doskonałe wyniki młócenia oraz optymalny poziom zużycia paliwa i efektywność.


Kabina Commander Cab V to przestronne środowisko robocze oferujące doskonałą widoczność całej listwy tnącej. Dostęp do kabiny ułatwiono dzięki zastosowaniu obrotowej drabinki, która nie wystaje poza obrys maszyny w czasie jazdy. Atermiczne szyby, osłony przeciwsłoneczne i wyjątkowy kształt dachu kabiny wpływają na zwiększenie poziomu komfortu w kabinie. Regulowane elektrycznie, teleskopowe lusterka zewnętrzne o dwóch krzywiznach soczewki jak i opcjonalny system kamer do 4szt znacznie podnoszą poziom bezpieczeństwa podczas prac i transportu. Zastosowanie nowych miękkich materiałów tapicerki wnętrza oraz nowej kolorystyki przyczyniło się do uzyskania standardu klasy segmentu Premium w zakresie poziomu wygody równej wnętrzom samochodowym. Pozostałe elementy wyposażenia podnoszące komfort jazdy to obszerny, samoregulujący się fotel operatora z amortyzacją pneumatyczną, którego kształt zapewnia dobre trzymanie boczne oraz regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy pozwalająca na zajęcie możliwie najwygodniejszej pozycji gwarantującej widocznosć całości listwy tnącej. Koło kierownicy o doskonale dobranym rozmiarze zostało wykończone antypoślizgowym materiałem ułatwiającym utrzymanie całkowitej kontroli nad pojazdem. Praca z DEUTZ-FAHR to czysta przyjemność.


C9 cab


C9000 dane


C9000 dane


C9000 dane


C9000 dane


C9000 dane


C9000 dane


C9000 dane


C9000 topics


logo