Seria 6 TTV (118 - 194 KM)

DEUTZ-FAHR Agrotron TTV serii 6 to najbardziej zaawansowana technologia, która łączy w sobie doskonałe osiągi z najniższymi poziomami zużycia paliwa i niedoścignioną wygodą pracy operatora. Innowacyjne silniki marki Deutz z technologią SCR są jeszcze mocniejsze, wydajniejsze i bardziej ekologiczne niż kiedykolwiek wcześniej i tworzą perfekcyjne połączenie z wypróbowaną i przetestowaną przekładnią bezstopniową ZF. Studio Giugiaro Design nadało modelom TTV serii 6 niepowtarzalny styl o futurystycznych formach błotników, eleganckiej pokrywie silnika i kabinie oferującej niedoścignione poziomy wyposażenia i wykończenia wnętrza.


banner 6TTV


SILNIK


engineSilniki modeli TTV serii 6 oferują wiele zaawansowanych technologicznie rozwiązań, które maksymalizują osiągi i minimalizują określone poziomy zużycia paliwa i emisji. Oferowane w konfiguracjach cztero- i sześciocylindrowych (z czterema zaworami na cylinder) jest to najnowszej generacji silnik wyposażony w układ dolotowy powietrza z turbo doładowaniem WASTGATE i INTERCOOLEREM. Posiada innowacyjny układ wtryskowy wysokiego ciśnienia DCR - Deutz Common Rail - 1600bar. Najważniejszą różnicą sprawiającą, że układ DCR jest lepszym rozwiązaniem niż inne układy z szyną paliwową Common Rail jest fakt, że pompy zasilające szynę paliwową są smarowane olejem silnikowym, a nie paliwem. Rozwiązanie to zwiększa niezawodność układu, ponieważ smarowanie nie zależy od przepływu paliwa, ponadto modułowa budowa systemu z dwiema pompami jest bardziej żywotna i mniej obciążona.  Katalizator redukcji emisji spalin SCR współpracuje z układem DCR, by umożliwić uzyskanie doskonałych poziomów zużycia paliwa wraz z bardzo niską emisją spalin. Ciągniki serii 6 zużywają nawet do 10% mniej oleju napędowego niż modele poprzedniej generacji o podobnych mocach:  jest to znaczna oszczędność. Układ wtryskowy DCR wykorzystuje dwie pompy wtryskowe smarowane olejem silnikowym oraz specjalną komorę spalania w celu dostarczania wysokich i stałych osiągów nawet podczas wykonywania najtrudniejszych zadań, natomiast wysokie ciśnienie wtrysku do 1600 barów zapewnia doskonałe reakcje i duży zapas momentu obrotowego nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Elektroniczny sterownik silnika eliminuje straty paliwa poprzez dostarczanie wyłącznie mocy wymaganej do wykonywanej pracy. Innowacyjne silniki serii 6 dostarczają nadzwyczajne osiągi przy małym wpływie na środowisko w zastosowaniach od orki po transport drogowy i od ogólnych zadań w gospodarstwie po prace z przednim i tylnym narzędziem.


PRZEKŁADNIA 



Moc nie znaczy nic bez przekładni mogącej wykonać zadanie. 


Przekładnia TTV łączy w sobie wydajność konwencjonalnej przekładni mechanicznej z wygodą i płynnością pracy przekładni hydrostatycznej. Dzięki temu operator może korzystać z wydajnego i niezawodnego rozwiązania, które umożliwia ciągłą zmianę biegów w celu optymalnego wykorzystania mocy silnika. Teraz praca może być jeszcze prostsza i bardziej wydajna. Ciągniki te są wyposażone w przekładnię bezstopniową TTV działającą według zasady stałego rozdzielania mocy, dzieląc moc wytwarzaną przez silnik na dwa komponenty: większość mocy jest przenoszona mechanicznie za pośrednictwem planetarnej przekładni redukcyjnej i mokrych sprzęgieł tarczowych, natomiast pozostały procent mocy układ przenosi hydraulicznie poprzez pompę z czujnikiem obciążenia w rozwiązaniu pozwalającym na ustawienie prędkości komponentu mechanicznego zgodnie z potrzebami. Prędkość silnika można zwiększać wydatkiem pompy hydraulicznej. Dzieje się to w sposób płynny, bez żadnych nagłych skoków czy szarpnięć towarzyszących zazwyczaj zmianie biegów w przekładni konwencjonalnej. Mechaniczne i hydrauliczne podzespoły przenoszące moc zostały połączone na wyjściu przekładni za pomocą planetarnej przekładni zespolonej. Przekładnia TTV serii 6 oferuje operatorowi wybór trzech trybów pracy: tryb MANUAL, WOM  i AUTO. W trybie MANUAL prędkość obrotowa silnika oraz pojazd są sterowane bezpośrednio przez pedał przyspieszenia i joystick wielofunkcyjny. W tym trybie modele z przekładnią TTV jeżdżą jak ciągniki z przekładnią mechaniczną, ale płynność zmiany przełożeń jest porównywalna z przekładniami CVT, oferując jednocześnie operatorowi nieskończony wybór przełożeń. W trybie WOM prędkość obrotowa WOM jest utrzymywana na stałym poziomie niezależnie od prędkości ciągnika. Funkcja ta pokonuje podstawowe ograniczenie konwencjonalnych przekładni mechanicznych, przy zastosowaniu których nie można utrzymać stałego momentu obrotowego WOM w warunkach zmiennej prędkości silnika bez zmiany biegu. W trybie AUTO elektroniczna jednostka reguluje przełożenie przekładni i prędkość obrotową silnika w odniesieniu do obciążenia, w celu utrzymania stałej prędkości pojazdu. Uzupełnieniem układu przekładni jest dedykowana elektrohydrauliczna przekładnia nawrotna pozwalająca na szybką zmianę kierunku jazdy nawet pod obciążeniem do 12km/h.


WOM


womWOM ustanawiający nowy standard uniwersalności.


Najwyższej klasy uniwersalność to cecha odróżniające modele Agrotron TTV serii 6.  Dzięki czterem prędkościom pracy oferowanym przez WOM tylny (540/540ECO/1000/1000ECO) oraz opcjonalnemu zsynchronizowanemu WOM ciągniki te są naprawdę kompatybilne z każdym narzędziem. Wszystkie tryby są wybierane i załączane elektrohydraulicznie z funkcją automatycznego wykrywania obciążenia, co zapewnia, że podłączone narzędzie jest zawsze uruchamiane progresywnie i płynnie. Obsługa WOM jest prosta i racjonalna dzięki elektrohydraulicznym elementom sterującym i ekranowi LCD ze wskazaniem rzeczywistej prędkości WOM, co pozwala operatorowi na pracę z dowolnym narzędziem zawsze w idealnych warunkach. W standardzie ciągniki są wyposażone w przyciski zdalnego sterowania WOM na błotnikach tylnych, natomiast podnośnik przedni o prędkości obrotowej WOM 1000 obr./min (dostępny również w wariancie ECO) jest oferowany jako wyposażenie dodatkowe.


 


UKŁAD HYDRAULICZNY


hydraulikaUkład hydrauliczny serii 6 posiada odseparowany zbiornik oleju hydraulicznego i jest wyposażony w pompę LS load sensing zmiennej wydajności wykrywającą obciążenie o wydatku do 160 l/min, która zasila obwód główny, oraz pompę dodatkową  przeznaczoną do zasilania hydrostatycznego układu kierowniczego oraz obwodów smarowania. Funkcja wykrywania obciążenia reguluje w sposób ciągły moc hydrauliczną dostarczaną odpowiednio do zapotrzebowania jednocześnie obniżając poziom zużycia paliwa oraz wydłużając trwałość komponentów hydraulicznych. System hydrauliki zewnętrznej obejmuje do siedmiu rozdzielaczy dwustronnego działania. Wszystkie rozdzielacze są sterowane przez regulator czasowy i przepływu. Nowa seria 6 jest wyposażona w złącza hydrauliczne typu „push-pull”, które umożliwiają podłączanie i odłączanie przewodów hydraulicznych nawet pod ciśnieniem, oraz w ekologiczne zbiorniki do gromadzenia oleju, który może wypłynąć podczas podłączania czy rozłączania osprzętu. W przypadku bardzo wysokiego natężenia przepływu pomiędzy ciągnikiem a używanym narzędziem złącze Power-Beyond łączy pompę ciągnika bezpośrednio z narzędziem, zapewniając bardziej wydajne i bezpieczniejsze przenoszenie mocy hydraulicznej.


MaxiCom


Wszystkie funkcje są sterowane z podłokietnika MaxiCom zintegrowanego z fotelem operatora, dla ułatwienia obsługi sterowniki zostały pokolorowane: kolor niebieski- hydraulika zewnętrzna, kolor zielony- podnośnik, kolor żółty- wom oraz kolor pomarańczowy- napęd. Podnośnik tylny posiada udźwig maksymalny wynoszący do 9200kg, podnośnik przedni do 4000kg.


Podnośnik tylny wyposażony jest standardowo w układ elektronicznego sterowania EHR, który steruje zagłębieniem, położeniem i trybem mieszanym oraz unoszeniem i poślizgiem. Pozostałe funkcje wykonywane przez układ EHR to: szybkie zagłębianie w podłożu, tłumienie drgań podczas transportu narzędzi, blokada podnośnika w ustawionym położeniu, ogranicznik wysokości podnośnika oraz sterowanie prędkością opadania, oczywiście funkcja podnoszenia i opuszczania jest realizowana za pomocą przycisków na joysticku oraz zdalnie z obu błotników tylnych.


 


HAMULCE


brakesW celu zapewnienia maksymalnej produktywności, pewnej przyczepności oraz bezpiecznych manewrów podczas jazdy drogami elektroniczna jednostka sterowania załącza lub wyłącza napęd na cztery koła oraz blokady mechanizmu różnicowego w zależności od prędkości jazdy i kąta skrętu.  Hydrostatyczny układ kierowniczy jest zasilany dedykowaną niezależną pompą w celu zapewnienia całkowitej kontroli nad maszyną oraz płynnego i bezwysiłkowego prowadzenie we wszystkich warunkach, nawet gdy inne narzędzia są wykorzystywane jednocześnie a silnik pracuje na obrotach biegu jałowego.  Przy uruchomionym silniku oraz przekładni pracującej w trybie Auto lub WOM, dostępna jest również funkcja Power Zero (aktywnego zatrzymania). Po jej aktywowaniu przekładnia  utrzymuje ciągnik w bezruchu bez potrzeby stosowania hamulca ręcznego, niezależnie od stopnia nachylenia terenu i obciążenia, podczas gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Bezpiecznego hamowania nigdy za wiele, więc seria ciągników 6 jest również wyposażona w inowacyjny układ PowerBrake, który minimalizuje siłę nacisku na pedał wymaganą do hamowania oraz utrzymuje stałe ciśnienie w obwodzie hydraulicznym hamulca w celu zapewnienia natychmiastowej, silnej i perfekcyjnie dostosowanej reakcji. Układ ten obejmuje również dodatkowy akumulator awaryjny, który pozwala na nawet 10-krotne hamowanie ze wspomaganiem przy wyłączonym silniku a sterowany elektronicznie układ EPB (Electronic Park Brake) zapewnia najwyższej klasy bezpieczeństwo nawet podczas zatrzymywania pojazdu na pochyłym terenie.


IMONITOR 


Jeden wyświetlacz wiele korzyści!


Zintegrowane sterowanie nowoczesnego ciągnika to dzisiaj standard, ale wraz z rozwojem technologii precyzyjnych maszyn obecnie potrzebujemy komputerów uniwersalnych. Terminal DEUTZ-FAHR iMonitor 2 generacji to jedyny w swoim rodzaju 12" dotykowy panel obsługujący ciągnik oraz maszynę poprzez wirtualny certyfikowany  terminal maszyn AEF ISOBUS gwarantujący pełną kompatybilność systemu ciągnik maszyna (kontrola sekcji ASC oraz dawki VRC). Dodatkowo iMonitor umożliwia obsługę rolnictwa precyzyjnego w oparciu o automatyczne prowadzenie równoległe RTK z dokładnością do 1cm dzięki systemowi Agrosky, ponadto terminal obsługuje system do 4 kamer video zapewniając operatorowi wygodny podgląd na pracę sekcji roboczych maszyn.  Oczywiście  z poziomu iMonitora operator posiada pełną kontrolę  parametrów pracy ciągnika takich jak: silnik , skrzynia TTV, podnośniki, hydraulika, napędy, jak również systemu Comfortip dzięki, któremu możemy zautomatyzować sekwencję operacji uwrocia. Takie rozwiązanie maksymalnie upraszcza obsługę zaledwie do naciskania przez operatora jednego przycisku. System ComforTip eliminuje błędy obsługi oraz znacznie przyspiesza wykonywanie uwroci. iMonitor generuje czytelne raporty z wykonywanej pracy oraz umożliwia bieżący podgląd liczników wydajności dzięki aplikacji Performace Monitor. W opinii wielu klientów użytkujących iMonitor jego prosta i czytelna grafika ekranowa, intuicyjne menu oraz system szybkiej pomocy w języku polskim, jak również wirtualny asystent Agrosky sprawdziły się w praktyce a obecnie nie wyobrażają  już sobie pracy bez iMonitor.


imonitor


KABINA


Przyjazne użytkownikowi elementy sterowania oraz niezrównana przyjemność prowadzenia.


Modele TTV serii 6 są wyposażone w kabinę typu Maxi Vision Cab, oferującą nadzwyczajnie zaawansowane rozwiązania technologiczne połączone z najwyższej klasy komfortem. Dzięki sterowanemu elektronicznie automatycznemu układowi klimatyzacji i fotelom z samopoziomującym zawieszeniem pneumatycznym (lub opcjonalnie zawieszeniem aktywnym) kabina oferuje perfekcyjne środowisko pracy. Wszystkie elementy sterujące światłami roboczymi i drogowymi są rozmieszczone na zintegrowanym panelu WOLP, a ergonomia została zoptymalizowania przez racjonalne i przejrzyste rozmieszczenie przyrządów oraz czytelne informacje dotyczące wszystkich parametrów pracy. Wszystkie dźwignie i przyciski są racjonalnie pogrupowane i rozmieszczone zgodnie z częstotliwością użytkowania, a elementy sterowania są kodowane kolorystycznie, w celu umożliwienia ich natychmiastowej identyfikacji. Każdy z kolorów odpowiada konkretnemu działaniu, co pozwala operatowi szybko i instynktownie zapamiętać i zastosować właściwy przycisk. Parametry pracy ciągników Agrotron TTV serii 6 są stale monitorowane przez trzy różne urządzenia multimedialne: wyświetlacz roboczy WorkDisplay (zamocowany na słupku), który wyświetla stan wszystkich funkcji ciągnika; wyświetlacz Infocenter (na tablicy przyrządów), zapewniający informacje o stanie układu i urządzeń; oraz wyświetlacz iMonitor-2. Ten 12-calowy dotykowy terminal jest zamontowany na podłokietniku zintegrowanym z fotelem kierowcy i umożliwia konfigurację oraz monitoring wszystkich parametrów pracy ciągnika oraz maszyny zgodnej ze standardem ISOBUS 11783, dodatkowo zarządza obsługą kamer monitorujących pracę oraz steruje systemem prowadzenia równoległego Agrosky. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownik uzyskuje maksmalne uproszczenie obslugi oraz pełną przejrzystość kontroli parametrów pracy zarówno ciągnika jak i maszyny realizowaną z poziomu jednego wyświetlacza.


kabina


Deutz-Fahr Seria 6 TTV


Deutz-Fahr Seria 6 TTV


Deutz-Fahr Seria 6 TTV


logo DF