Seria 5 TTV (99 - 127 KM)

Seria 5 TTV  DEUTZ FAHR wyznacza nowe standardy w klasie maszyn o średniej mocy w zakresie sprawności, wydajności, stylu i wygody. Wersja TTV idzie o krok dalej uzupełniając tę charakterystykę o nadzwyczajną wszechstronność przekładni bezstopniowej. Modele tej nowej serii są mocniejsze i w porównaniu ze swoimi poprzednikami zapewniają lepsze osiągi, zaś od konkurencji odróżniają się futurystycznym i atrakcyjnym stylem stworzonym we współpracy ze studiem Giugiaro Design, który nadaje tym nadzwyczajnym maszynom elegancji pasującej do ich mocy.


Deutz-Fahr Seria 5 TTV


SILNIKENGINE


Nowy silnik napędzający ciągniki z serii 5 to czterocylindrowa jednostka Deutz TCD 3.6 L04 o pojemności 3620 cm³, do stworzenia której wykorzystano najnowocześniejszą technologię. Rozwiązania technologiczne i konstrukcyjne zaadaptowane w celu zmaksymalizowania mocy i wydajności obejmują sterowany elektronicznie układ wtrysku paliwa Common Rail, układ dolotowy powietrza z doładowaniem i chłodnicą międzystopniową, zawór przepustnicy oraz proporcjonalny wentylator wiskostatyczny. Sterowany elektronicznie i chłodzony cieczą układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz specjalny katalizator DOC (diesel oxidation catalyst) zapewniają zgodność z wymogami normy Tier 4i.
DOC to specjalny katalizator, który – przy zetknięciu się z nim spalin – powoduje zajście reakcji chemicznej i przekształca je w nieszkodliwe substancje. Katalizator DOC eliminuje wady układu FAP (który wytwarza szkodliwe ciśnienie zwrotne i wymaga przeprowadzania wysoce energochłonnych cykli regeneracji aktywnej) i katalizatora SCR (który wymaga stosowania dodatków, takiego jak płyn AdBlue, do rozpoczęcia selektywnej redukcji katalitycznej) oraz jest bezobsługowy i wystarczająco mały do montażu w ciągnikach kompaktowych, będąc tym samym idealnym rozwiązaniem dla ochrony środowiska. Podobnie jak inne modele z serii, wyposażone w przekładnie konwencjonalne, wariant TTV z serii 5 jest idealną maszyną rolniczą, o właściwie płaskiej krzywej momentu obrotowego, oferującą niemal maksymalny moment obrotowy w zakresie od 1200 do 1900 obr./min – co stanowi zakres wykorzystywany podczas większości zastosowań rolniczych. Przy wyższych prędkościach obrotowych silnika moc pozostaje stała w zakresie od 1800 do 2200 obr./min, co zapewnia progresywną i płynną pracę nawet podczas wykonywania zadań o wyższych wymogach mocy. Całkowicie elektroniczny sterownik silnika eliminuje straty paliwa poprzez dostarczanie wyłącznie mocy wymaganej do wykonywanej pracy.


PRZEKŁADNIA gears


Wyposażony w przekładnię bezstopniową wariant TTV przenosi ciągniki serii 5 w całkowicie nowy wymiar.
Przekładnia TTV łączy w sobie wydajność konwencjonalnej przekładni mechanicznej z wygodą i płynnością pracy przekładni hydrostatycznej: wynikiem jest wydajne i niezawodne rozwiązanie, które w sposób płynny zmienia wykorzystywane przełożenia w celu pełnego wykorzystania mocy silnika do uzyskania maksymalnej produktywności.
Przekładnia TTV serii 5 posiada dwa zakresy pracy (transportowy i do ciężkich warunków pracy) i oferuje możliwość wyboru trzech różnych trybów pracy: tryb ręczny, WOM i auto. W trybie ręcznym prędkość obrotowa silnika jest sterowana bezpośrednio przez pedał przyspieszenia, natomiast prędkość pojazdu dostosowuje się za pomocą joysticka wielofunkcyjnego. W tym trybie modele z przekładnią TTV jeżdżą jak ciągniki z przekładnią mechaniczną, ale płynność zmiany przełożeń jest porównywalna z przekładniami CVT i uzupełniona o korzyści związane z praktycznie nieskończonym zakresem przełożeń.
Pchnięcie i przytrzymanie joysticka zmienia prędkość ciągnika w sposób ciągły, natomiast krótkie naciśnięcie i puszczenie zmienia prędkość w odstępach co 0,1 km/h, w zakresie od 0 do 15 km/h, oraz w odstępach co 1 km/h przy wyższych prędkościach. Tryb WOM jest włączany automatycznie po aktywacji WOM, a prędkość obrotowa WOM jest utrzymywana na stałym poziomie niezależnie od prędkości ciągnika (którą kierowca może stale zmieniać za pomocą pedału przyspieszenia). Funkcja ta pokonuje główne ograniczenia konwencjonalnych przekładni mechanicznych, tj: zależność momentu obrotowego WOM od obrotów silnika (brak możliwości zmiany wartości momentu obrotowego WOM dla danej prędkości); brak możliwości zmiany momentu obrotowego WOM przy danej prędkości silnika bez zmiany przełożenia. W trybie automatycznym, będącym idealnym rozwiązaniem do zastosowań transportowych i wymagających odpowiedniej przyczepności, elektroniczna jednostka sterowania automatycznie reguluje prędkość obrotową silnika w odniesieniu do obciążenia, w celu utrzymania stałej prędkości pojazdu. Kolejną zaletą przekładni TTV jest możliwość uzyskania prędkości 40 km/h przy niskiej prędkości obrotowej silnika, a napęd na cztery koła oraz blokady mechanizmów różnicowych są załączane automatycznie w celu uzyskania maksymalnej produktywności we wszystkich warunkach.


WOM


wom


Wybór różnych prędkości WOM przyczynia się znacznie do zwiększenia wszechstronności ciągnika i umożliwia mu pracę z maksymalną wydajnością nawet przy niższym zapotrzebowaniu na moc. Wał WOM serii 5 oferuje trzy standardowe prędkości obrotowe (540, 540ECO i 1000), które są wybierane i załączane elektrohydraulicznie z funkcją automatycznego wykrywania obciążenia, co zapewnia, że podłączone narzędzie jest zawsze uruchamiane progresywnie i płynnie. Obsługa WOM jest prosta i intuicyjna dzięki elektrohydraulicznym elementom sterowania oraz ekranowi LCD, wyświetlającemu rzeczywistą prędkość WOM. Dodatkowe przyciski załączające WOM znajdują się na błotnikach tylnych; ponadto dostępna jest funkcja automatycznego załączania i rozłączania WOM w zależności od położenia narzędzia podpiętego do tylnego 3-punktowego układu zawieszenia. Ciągniki w konfiguracjach z podnośnikiem przednim mogą być również wyposażone w opcjonalny WOM przedni, który standardowo pracuje z prędkością obrotową 1000 obr./min. Uzupełniając ofertę rozwiązań WOM wersje TTV są również dostępne z zsynchronizowanym WOM z niezależnym wałem wyjściowym.


 


UKŁAD HYDRAULICZNY


PULPIT


Modele TTV z serii 5 są wyposażone w doskonały układ hydrauliczny, który jest mocny, nadzwyczajnie modułowy i wydajny.
Dostępne są trzy wersje konfiguracyjne: pierwsza składa się standardowo z pompy o wydatku 60 l/min i sześciu rozdzielaczy (lub opcjonalnie do ośmiu) z funkcją regulacji przepływu oleju. Układ hydrauliczny w konfiguracji „60 ECO” umożliwia osiągnięcie maksymalnej wydajności rozdzielaczy (60 l/min) przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej jedynie 1600 obr./min. Wariant ten sprawdza się szczególnie do zastosowań z podnośnikiem przednim, w których siła hydrauliczna jest wymagana przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Układ ten (włączany i wyłączany przez operatora za pomocą przycisku) składa się z pompy podwójnej (22,5 + 14 cm sześc.) i funkcjonuje zależnie od prędkości obrotowej silnika, gdy system jest włączony, pompa dodatkowa (14 cm sześc.) uruchamia się stopniowo, zależnie od prędkości obrotowej silnika, a wyjściowe natężenie przepływu z tej pompy jest dodawane do przepływu pompy głównej. Konfiguracja alternatywna obejmuje pompę podwójną ze sterowaniem elektrohydraulicznym o wydatku 90 l/min z regulatorem przepływu, funkcją timera i układem Energy Saving. Modele TTV z serii 5 są wyposażone w złącza hydrauliczne typu „push-pull”, zapewniające bezproblemowe złączanie przewodów hydraulicznych nawet, gdy układ znajduje się pod ciśnieniem oraz specjalny zbiornik do gromadzenia oleju mogącego wypłynąć podczas podłączania.
Podnośnik tylny posiada udźwig maksymalny do 6600 kg wraz z 2 siłownikami wspomagającymi. Podnośnik jest wyposażony w elektroniczny układ sterowania EHR, który pozwala na sterowanie zagłębieniem, położeniem i trybem mieszanym oraz unoszeniem korzystając z dwóch ogniw obciążnikowych umieszczonych w pobliżu wahaczy dolnych jako czujników ciągu. Maksymalny udźwig dostępnego opcjonalnie podnośnika przedniego na zaczepach do szybkiego osadzania narzędzia wynosi 1850 kg. Opcjonalny układ radaru pozwala na ograniczenie maksymalnego poślizgu. Funkcja ta jest nieoceniona, jeśli chodzi o maksymalne zwiększenie wydajności ciągnika w najbardziej wymagających zastosowaniach pod względem przyczepności.


HAMULCE


brakes


Modele TTV z serii 5 są wyposażone w dwie pompy wirnikowe (dwie pompy, każda o pojemności 80 cm³) przeznaczone do zasilania układu kierowniczego. Pomimo, że pompy te są do siebie podłączone, mogą pracować niezależnie: obie pompy działają przy włączonym silniku, a jedna z nich kontynuuje pracę nawet, gdy silnik nie pracuje, aby wspomagać operatora podczas nagłych manewrów. Kolejną opcją zwiększającą osiągi układu kierowniczego jest układ SDD (Steering Double Displacement). Składa się on z zespołu dwóch orbitroli (125 cm³+125cm³), drugi dołączany proporcjonalnie, obsługa za pomocą przycisku na panelu centralnym. W celu uzyskania maksymalnej produktywności, gdy funkcja SDD jest wyłączona, pracuje tylko jedna pompa, natomiast obie pompy są aktywne, gdy funkcja ta jest włączona, pozwalając na ustawienie kół w pełnym skręcie przy połowie standardowej liczby wymaganych obrotów kołem kierownicy (2,2 obrotu zamiast 4,5). Przyczynia się to do znacznej oszczędności czasu podczas manewrowania w ciasnych przestrzeniach, podczas zawracania na uwrociu oraz podczas pracy z podnośnikiem przednim. Aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa, funkcja SDD wyłącza się automatycznie po przekroczeniu prędkości 16 km/h. Wersja TTV z serii 5 wyróżnia się również pod kątem siły hamowania: wszystkie cztery koła są wyposażone w hamulce tarczowe, co zapewnia prawdziwie integralne hamowanie bez potrzeby załączania napędu na cztery koła. Rozwiązanie to zapobiega typowej podsterowności występującej podczas hamowania przy automatycznie załączanym napędzie na cztery koła. Układ Power Brake (montowany w standardzie) minimalizuje wymaganą do hamowania siłę nacisku na pedał. Układ ten obejmuje również specjalny akumulator, który pozwala na nawet dziesięciokrotne hamowanie ze wspomaganiem przy wyłączonym silniku. W celu zapewnienia jeszcze większego bezpieczeństwa układ Park Brake wywiera wysoką mechaniczną siłę hamowania bezpośrednio na tarcze tylne, co zapewnia spokój ducha nawet podczas pracy na pochyłym terenie. Osie przednie (które są również dostępne z zawieszeniem) zastosowane do wersji 4WD posiadają udźwig maksymalny wynoszący 3000 kg (lub 3800 kg w modelu 5120 TTV i 5130 TTV)


KABINA 


Funkcjonalność i styl w pełnej wygodzie. Kabina „E Class” w ciągnikach TTV z serii 5 została również opracowana wspólnie przez specjalistów z Deutz-Fahr i studia projektowego Giugiaro. Wynikiem tej współpracy jest bardzo elegancka kabina o atrakcyjnych i zaokrąglonych kształtach, zastosowanie innowacyjnych materiałów i doskonała funkcjonalność. Elementy sterowania są logicznie rozmieszczone, co przyczynia się do niezrównanej przyjazności dla użytkownika. Wymiary kabiny zostały zoptymalizowane w celu zapewniania doskonałej widoczności we wszystkich kierunkach, a wyjątkowy układ klimatyzacji z 10 nawiewami utrzymuje perfekcyjne środowisko pracy w kabinie. W celu uzyskania niedoścignionej ergonomii i przyjazności dla użytkownika elementy sterowania zostały rozmieszczone intuicyjnie i oznaczone odpowiednimi kolorami zgodnie z pełnionymi funkcjami, co pozwala na ich szybką i dokładną identyfikację. Układ Comfort-tip umożliwia wykonywanie powtarzalnych manewrów pozwalając kierowcy na zapisanie powtarzanych sekwencji pracy, które mogą następnie zostać przywołane i wykonane automatycznie, gdy będzie to wymagane. Kabina jest również wyposażona w wyświetlacz roboczy, który informuje kierowcę o wszystkich głównych parametrach pracy ciągnika, w tym o: funkcjonowaniu silnika i przekładni; zarządzaniu WOM i rozdzielaczami; sterowaniu podnośnikiem i układem ASM. Poza tymi informacjami, wyświetlacz roboczy podaje również informacje o określonych osiągach ciągnika, takich jak zużycie paliwa i produktywność w odniesieniu do przetworzonego obszaru. Warto dodać, że w celu ograniczenia drgań kabina może zostać zamocowana na opcjonalnym zawieszeniu mechanicznym (ze stalową sprężyną i amortyzatorem hydraulicznym) lub, wyłącznie w przypadku wersji „P”, wyposażona w zaawansowane zawieszenie pneumatyczne.


5TTV cab


dane techniczne


dane techniczne


logo DF