Seria 7 TTV (220 - 260 KM)

DEUTZ-FAHR Agrotron TTV serii 7 to niepowtarzalny styl połączony z niezrównaną wydajnością, produktywnością oraz wygodą. Liczne prestiżowe nagrody przyznane największemu z serii modelowi 7250 TTV oraz tytuł ciągnik roku 2013 Tractor of the Year wraz z testami wydajności PowerMix niemieckiego DLG potwierdziły w praktyce przewagę nad konkurencją. Modele serii 7 dysponują doskonałym wyposażeniem obejmującym nadzwyczajne silniki DEUTZ AG oraz wspaniałe przekładnie bezstopniowe ZF. Seria 7 składa się z trzech nadzwyczajnych i niepowtarzalnych modeli ucieleśniających perfekcyjne połączenie pomiędzy zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi opracowanymi i przetestowanymi przez dział inżynierii firmy DEUTZ-FAHR i wyjątkowym futurystycznym wzornictwem studia Giugiaro Design.


7 TTV


SILNIKengine


Sercem serii 7 jest najnowszej generacji sześciocylindrowy silnik DEUTZ TCD 6.1 L06 24V, dostarczający niesamowite poziomy mocy: 222KM dla wersji 7210 TTV; 245 KM dla wersji 7230 TTV; oraz 263 KM dla wersji 7250 TTV. Jest on wyposażony w układ dolotowy powietrza z turbo doładowaniem WASTGATE i INTERCOOLEREM. Posiada innowacyjny układ wtryskowy wysokiego ciśnienia DCR - Deutz Common Rail - 2000bar. Najważniejszą różnicą sprawiającą, że układ DCR jest lepszym rozwiązaniem niż inne układy z szyną paliwową Common Rail jest fakt, że pompy zasilające szynę paliwową są smarowane olejem silnikowym, a nie paliwem. Rozwiązanie to zwiększa niezawodność układu, ponieważ smarowanie nie zależy od przepływu paliwa, ponadto modułowa budowa systemu z dwoma pompami jest bardziej żywotna i mniej obciążona. Katalizator redukcji emisji spalin SCR współpracuje z układem DCR, by umożliwić uzyskanie doskonałych poziomów zużycia paliwa wraz z bardzo niską emisją spalin. Ciągniki serii 7 zużywają nawet do 10% mniej oleju napędowego niż modele poprzedniej generacji o podobnych mocach: jest to znaczna oszczędność. Seria 7 to perfekcyjne maszyny do zastosowań w rolnictwie: maksymalna moc i moment obrotowy są uzyskiwane odpowiednio przy 1900 obr./min i 1600 obr./min – czyli w optymalnych limitach zakresów prędkości obrotowych silników wykorzystywanych do najczęstszych zastosowań w pracach polowych. Zbiornik paliwa o znacznej pojemności 380 l zapewnia większą autonomię, bez potrzeby wykonywania przerw na uzupełnienie paliwa podczas dnia pracy.
 


PRZEKŁADNIA


gearboxSeria 7 jest wyposażona w innowacyjną przekładnię TTV z automatycznym układem załączania napędu na cztery koła i blokadą mechanizmu różnicowego oraz niezwykle płynną i progresywną kontrolę prędkości, zapewniającą maksymalną produktywność, niezależnie od warunków pracy. Przekładnie TTV funkcjonują według zasady rozdzielania mocy, dzieląc moc wytwarzaną przez silnik na dwa strumienie: większość mocy jest przenoszona mechanicznie za pośrednictwem 4 planetarnych przekładni redukcyjnych i zespołu sprzęgieł czołowych, natomiast pozostały procent mocy przenosi pakiet hydrostayczny pompa-silnik hydrauliczny. Prędkość silnika można zwiększać lub zmniejszać wydatkiem pompy hydraulicznej. Dzieje się to w sposób płynny, bez żadnych nagłych skoków czy szarpnięć towarzyszących zazwyczaj zmianie biegów w przekładni konwencjonalnej. Mechaniczne i hydrauliczne podzespoły przenoszące moc zostały połączone na wyjściu przekładni za pomocą planetarnej przekładni zespolonej. Układ przenoszący napęd jest uzupełniony o rewers kierunku jazdy PowerShuttle zawierający 2 sprzęgła mokre wielotarczowe modulowane SENSE CLUCH zapewniając szybką zmianę kierunku jazdy do 12km/h bez start energii. Do dyspozycji operatora przekładnia posiada wybór trzech trybów pracy: tryb MANUAL, WOM  i AUTO. W trybie MANUAL prędkość obrotowa silnika oraz pojazd są sterowane bezpośrednio przez pedał przyspieszenia i joystick wielofunkcyjny. W tym trybie modele z przekładnią TTV zachowowują się jak ciągniki z przekładnią mechaniczną, ale płynność zmiany przełożeń jest porównywalna z przekładniami CVT, oferując jednocześnie operatorowi nieskończony wybór prędkości. W trybie WOM prędkość obrotowa WOM jest utrzymywana na stałym poziomie niezależnie od prędkości ciągnika. Funkcja ta pokonuje podstawowe ograniczenie konwencjonalnych przekładni mechanicznych, przy zastosowaniu których nie można utrzymać stałego momentu obrotowego WOM w warunkach zmiennej prędkości silnika bez zmiany biegu. W trybie AUTO elektroniczna jednostka reguluje przełożenie przekładni i prędkość obrotową silnika w odniesieniu do obciążenia, w celu utrzymania stałej prędkości pojazdu i ten tryb jest najczęściej wykorzystwany podczas prac i transportu.




WOMwom


Tryb BOOST silnika gwarantuje zwiększoną wydajnoość pracy plus 27KM 


Odnosi się to również do wału WOM, który oferuje nadzwyczajną wszechstronność z 4 prędkościami pracy do wyboru 540/ 540ECO/ 1000/ 1000ECO) ustawianymi elektrohydraulicznie oraz z funkcją automatycznego wykrywania obciążenia SMART PTO, zapewniającą progresywne uruchomienie we wszystkich warunkach pracy.  


W standardzie oferowane są również przyciski zdalnego sterowania tylnego WOM umieszczone na obu błotnikach tylnych. WOM przedni o prędkości obrotowej 1000 obr./min połączony z podnośnikiem przednim (wersja ECO dostępna na życzenie).


  


UKŁAD HYDRAULICZNY


hydraulikaUkład hydrauliczny serii 7 posiada odseparowany zbiornik oleju hydraulicznego i jest wyposażony w pompę LS load sensing zmiennej wydajności wykrywającą obciążenie o wydatku do 160 l/min, która zasila obwód główny, oraz pompę dodatkową o wydatku 44 l/min przeznaczoną do zasilania hydrostatycznego układu kierowniczego oraz obwodów smarowania. Funkcja wykrywania obciążenia reguluje w sposób ciągły moc hydrauliczną dostarczaną odpowiednio do zapotrzebowania jednocześnie obniżając poziom zużycia paliwa oraz wydłużając trwałość komponentów hydraulicznych.


System hydrauliki zewnętrznej obejmuje do siedmiu rozdzielaczy dwustronnego działania. Wszystkie rozdzielacze są sterowane przez regulator czasowy i przepływu. Nowa seria 7 jest wyposażona w złącza hydrauliczne typu „push-pull”, które umożliwiają podłączanie i odłączanie przewodów hydraulicznych nawet pod ciśnieniem, oraz w ekologiczne zbiorniki do gromadzenia oleju, który może wypłynąć podczas podłączania czy rozłączania osprzętu. W przypadku bardzo wysokiego natężenia przepływu pomiędzy ciągnikiem a używanym narzędziem złącze Power-Beyond łączy pompę ciągnika bezpośrednio z narzędziem, zapewniając bardziej wydajne i bezpieczniejsze przenoszenie mocy hydraulicznej.  


MaxiCom


Wszystkie funkcje są sterowane z podłokietnika MaxiCom zintegrowanego z fotelem operatora, dla ułatwienia obsługi sterowniki zostały pokolorowane: kolor niebieski- hydraulika zewnętrzna, kolor zielony- podnośnik, kolor żółty- wom oraz kolor pomarańczowy- napęd


Podnośnik tylny posiada udźwig maksymalny wynoszący 10000kg, podnośnik przedni 4500kg. Podnośnik tylny wyposażony jest standardowo w układ elektronicznego sterowania EHR, który steruje zagłębieniem, położeniem i trybem mieszanym oraz unoszeniem i poślizgiem. Pozostałe funkcje wykonywane przez układ EHR to: szybkie zagłębianie w podłożu, tłumienie drgań podczas transportu narzędzi, blokada podnośnika w ustawionym położeniu, ogranicznik wysokości podnośnika oraz sterowanie prędkością opadania, oczywiście funkcja podnoszenia i opuszczania jest realizowana za pomocą przycisków na joysticku oraz zdalnie z obu błotników tylnych.  


HAMULCE


brakesW celu zapewnienia maksymalnej produktywności, pewnej przyczepności oraz bezpiecznych manewrów podczas jazdy drogami elektroniczna jednostka sterowania załącza lub wyłącza napęd na cztery koła oraz blokady mechanizmu różnicowego w zależności od prędkości jazdy i kąta skrętu.  Hydrostatyczny układ kierowniczy jest zasilany dedykowaną niezależną pompą w celu zapewnienia całkowitej kontroli nad maszyną oraz płynnego i bezwysiłkowego prowadzenie we wszystkich warunkach, nawet gdy inne narzędzia są wykorzystywane jednocześnie a silnik pracuje na obrotach biegu jałowego.  Przy uruchomionym silniku oraz przekładni pracującej w trybie AUTO lub WOM, dostępna jest również funkcja Power Zero (aktywnego zatrzymania). Po jej aktywowaniu przekładnia  utrzymuje ciągnik w bezruchu bez potrzeby stosowania hamulca ręcznego, niezależnie od stopnia nachylenia terenu i obciążenia, podczas gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Bezpiecznego hamowania nigdy za wiele, więc seria ciągników 7  jest również wyposażona w inowacyjny układ PowerBrake, który minimalizuje siłę nacisku na pedał wymaganą do hamowania oraz utrzymuje stałe ciśnienie w obwodzie hydraulicznym hamulca w celu zapewnienia natychmiastowej, silnej i perfekcyjnie dostosowanej reakcji. Układ ten obejmuje również dodatkowy akumulator awaryjny, który pozwala na nawet 10-krotne hamowanie ze wspomaganiem przy wyłączonym silniku a sterowany elektronicznie układ EPB (Electronic Park Brake) zapewnia najwyższej klasy bezpieczeństwo nawet podczas zatrzymywania pojazdu na pochyłym terenie.


IMONITOR


Jeden wyświetlacz wiele korzyści!


Zintegrowane sterowanie nowoczesnego ciągnika to dzisiaj standard, ale wraz z rozwojem technologii precyzyjnych maszyn obecnie potrzebujemy komputerów uniwersalnych. Terminal DEUTZ-FAHR iMonitor 2 generacji to jedyny w swoim rodzaju 12" dotykowy panel obsługujący ciągnik oraz maszynę poprzez wirtualny certyfikowany  terminal maszyn AEF ISOBUS gwarantujący pełną kompatybilność systemu ciągnik maszyna (kontrola sekcji ASC oraz dawki VRC). Dodatkowo iMonitor umożliwia obsługę rolnictwa precyzyjnego w oparciu o automatyczne prowadzenie równoległe RTK z dokładnością do 1cm dzięki systemowi Agrosky, ponadto terminal obsługuje system do 4 kamer video zapewniając operatorowi wygodny podgląd na pracę sekcji roboczych maszyn.  Oczywiście  z poziomu iMonitora operator posiada pełną kontrolę  parametrów pracy ciągnika takich jak: silnik , skrzynia TTV, podnośniki, hydraulika, napędy, jak również systemu Comfortip dzięki, któremu możemy zautomatyzować sekwencję operacji uwrocia. Takie rozwiązanie maksymalnie upraszcza obsługę zaledwie do naciskania przez operatora jednego przycisku. System ComforTip eliminuje błędy obsługi oraz znacznie przyspiesza wykonywanie uwroci. iMonitor generuje czytelne raporty z wykonywanej pracy oraz umożliwia bieżący podgląd liczników wydajności dzięki aplikacji Performace Monitor. W opinii wielu klientów użytkujących iMonitor jego prosta i czytelna grafika ekranowa, intuicyjne menu oraz system szybkiej pomocy w języku polskim, jak również wirtualny asystent Agrosky sprawdziły się w praktyce a obecnie nie wyobrażają  już sobie pracy bez iMonitor.


imonitor                            


KABINA



Modele Agrotron TTV serii 7 są wyposażone w kabinę typu Maxi Vision Cab, oferującą nadzwyczajnie zaawansowane rozwiązania technologiczne połączone z najwyższej klasy komfortem. Dzięki sterowanemu elektronicznie automatycznemu układowi klimatyzacji i fotelom z samopoziomującym zawieszeniem pneumatycznym (lub opcjonalnie zawieszeniem aktywnym) kabina oferuje perfekcyjne środowisko pracy. Wszystkie elementy sterujące światłami roboczymi i drogowymi są rozmieszczone na zintegrowanym panelu WOLP, a ergonomia została zoptymalizowania przez racjonalne i przejrzyste rozmieszczenie przyrządów oraz czytelne informacje dotyczące wszystkich parametrów pracy. Wszystkie dźwignie i przyciski są racjonalnie pogrupowane i rozmieszczone zgodnie z częstotliwością użytkowania, a elementy sterowania są kodowane kolorystycznie, w celu umożliwienia ich natychmiastowej identyfikacji. Każdy z kolorów odpowiada konkretnemu działaniu, co pozwala operatowi szybko i instynktownie zapamiętać i zastosować właściwy przycisk. Parametry pracy ciągników Agrotron TTV serii 7 są stale monitorowane przez trzy różne urządzenia multimedialne: wyświetlacz roboczy WorkDisplay (zamocowany na słupku), który wyświetla stan wszystkich funkcji ciągnika; wyświetlacz Infocenter (na tablicy przyrządów), zapewniający informacje o stanie układu i urządzeń; oraz wyświetlacz iMonitor-2. Ten 12-calowy dotykowy terminal jest zamontowany na podłokietniku zintegrowanym z fotelem kierowcy i umożliwia konfigurację oraz monitoring wszystkich parametrów pracy ciągnika oraz maszyny zgodnej ze standardem ISOBUS 11783, dodatkowo zarządza obsługą kamer monitorujących pracę oraz steruje systemem prowadzenia równoległego Agrosky. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownik uzyskuje maksmalne uproszczenie obslugi oraz pełną przejrzystość kontroli parametrów pracy zarówno ciągnika jak i maszyny realizowaną z poziomu jednego wyświetlacza.


kabina



7 TTV


7 TTV


logo DF