Seria 6/ 6CShift (118 - 210 KM)

DEUTZ-FAHR Agrotron Serii 6  to perfekcyjne połączenie nowoczesnej technologii i nowatorskiego designu: już na etapie prac projektowych przyjęto założenie o konieczności zapewnienia najwyższej wydajności każdego z komponentów oraz przyrządów sterowniczych. Gama modeli obejmuje również zwrotne, bardziej kompaktowe ciągniki z silnikami cztero-cylindrowymi, o krótszym rozstawie osi, będące idealnym rozwiązaniem do różnego rodzaju prac zarówno polowych jak i ogólno-gospodarskich. Dzięki najnowszej generacji silników Deutz, wypróbowanym i przetestowanym przekładniom Powershift oraz rozpoznawalnej stylistyce opracowanej wspólnie z biurem projektowym Giugiaro Design, Seria 6 wyznacza standardy, za którymi mogą podążać inni. Dzięki wprowadzeniu innowacyjnej przekładni serii T7200 CShift z elektro-hydrauliczną zmianą biegów i półbiegów, modele Serii 6 są bardziej zaawansowane technologicznie niż kiedykolwiek wcześniej.


6 Agrotron


SILNIK


silnikSilniki oferują szerokie spektrum mocy, wyposażone w nowoczesne rozwiązania pozwalają na uzyskanie maksymalnych osiągów: czterozaworowe głowice cylindrów, układ dolotowy powietrza z turbosprężarką i Intercoolerem, wysokociśnieniowy (maks. 1600 barów) układ wtryskowy DCR (Deutz Common Rail) z elektronicznym układem sterowania i system oczyszczania spalin SCR. Nowy kształt komór spalania w połaczeniu z wtryskiem DCR maksymalizuje osiągi oraz zapewnia wysoką moc nawet w najbardziej wymagających warunkach. Wysoki moment obrotowy dostępny jest nawet przy bardzo niskich prędkościach obrotowych silnika. Silniki Deutz opracowano specjalnie do wykorzystania w rolnictwie. Jednostki napędowe oferują maksymalny moment obrotowy dostępny już przy 1600 obr./min i maksymalną mocą uzyskiwaną przy 1900 obr./min. Jednocześnie maksymalna moc jest dostępna w zakresie od 1600 do 2100 obr./min – przedział ten pokrywa cały zakres roboczy wykorzystywany w większości zastosowań w pracach polowych. Katalizator SCR maksymalizuje wydajność eliminując potrzebę stosowania układu recyrkulacji spalin i redukując poziom zużycia paliwa nawet o 10% w porównaniu z poprzednimi wersjami silników porównywalenj mocy. Zredukowane zużycie paliwa rekompensuje koszt zakupu AdBlue (32,5% wodnego roztworu mocznika).


PRZEKŁADNIA


cshiftModele Serii 6 oferują najwyższy poziom wydajności i zaawansowane rozwiązania technologiczne. Ciągniki wyposażono w przekładnię T7200 z technologią SENSESHIFT proporcjonalne zawory sterujące biegami. Seria 6 dostępna jest także z innowacyjnym systemem elektro-hydraulicznej zmiany biegów i półbiegów CSHIFT. Operator może w łatwy sposób wybierać kazdy z sześciu dostępnych biegów przy pomocy joysticka wielofunkcyjnego, bez konieczności wciskania pedału sprzęgła lub korzystania z tradycyjnej dźwigni zmiany biegów. Maszyny z serii 6 oferują również wysoką wydajność i doskonale osiągi w wariantach dysponujących mechaniczną, 6-biegową skrzynią ZF-7200 lub 4-biegową ZF7100 dla modeli (6120-6140) obie z czterema zakresami Powershift dla każdego przełożenia, superreduktorem oraz elektrohydrauliczną przekładnią nawrotną PowerShuttle. W sumie do dyspozycji operatora jest 40 przełożeń (48 dla modeli 6120-6140) odpowiednio zestopniowanych do jazdy w przód i wstecz bez ograniczającego wydajność nakładania się na siebie zakresów sąsiadujących przełożeń. Automatyczna przekładnia Powershift, montowana standardowo w wersjach „P” i "CSHIFT" zmienia przekładnię w całkowicie automatyczny układ, dobierając najbardziej odpowiednie przełożenie z czterech dostępnych przełożeń Powershift dostępnych w danym zakresie w zależności od obciążenia silnika, prędkości obrotowej oraz prędkości pojazdu bez potrzeby dokonywania ustawień przez operatora: krótkie czasy reakcji tego układu są doskonałym rozwiązaniem gdy wymagane są częste zmiany biegów lub kierunku jazdy. Elektrohydrauliczna przekładnia nawrotna PowerShuttle czyli podwójne modulowane sprzęgło mokre, tarczowe chłodzone olejem o regulowanym poziomie reakcji w 5 stopniowej skali reakcji pozwala operatorowi na zmianę kierunku (przód/tył) nawet podczas jazdy i na pochyłym terenie przy prędkościach do 12 km/h. Rozwiązanie to maksymalizuje manewrowość serii 6 sprawiając, że zawracanie na uwrociu jest szybsze i łatwiejsze.


UKŁAD HYDRAULICZNY6 podłokietnik


Układ hydrauliczny wykorzystuje pompę o stałym wydatku 83 l/min dla modeli P, CSHIFT 120l/min typu LS o zmiennym wydatku do zasilania rozdzielaczy i podnośnika oraz pompę o wydatku 42 l/min dedykowaną dla hydrostatycznego układu kierowniczego, która zapewnia płynne i komfortowe prowadzenie nawet wtedy, gdy operator korzysta z osprzętu napędzanego hydraulicznie a silnik ciągnika pracuje na biegu jałowym. Konfiguracja podstawowa układu obejmuje parę sterowanych mechanicznie rozdzielaczy (lub opcjonalnie cztery rozdzielacze) i może zostać poszerzona o dodatkowy trzeci rozdzielacz sterowany elektrohydraulicznie oraz dwa dodatkowe rozdzielacze z przodu. Wersja „P” i "CSHIFT" wyposażona jest w cztery rozdzielacze sterowane elektrohydraulicznie (lub opcjonalnie max. siedem rozdzielaczy). Dla bardziej wymagających zadań, konfiguracja podstawowego wyposażenia może być uzupełniona o pompę Load-Sensing o wydajności 120 l/min. Funkcja wykrywania obciążenia reguluje wydatek oleju w odpowiedzi do rzeczywistego zapotrzebowania poszczególnych odbiorników oleju, redukując straty mocy i zużycie paliwa przy jednoczesnym wydłużeniu trwałości komponentów. Wszystkie modele Serii 6 wyposażono w złącza hydrauliczne typu „push-pull” pozwalające na bezproblemowe podłączanie przewodów hydraulicznych – nawet pod ciśnieniem. Złącze Power-Beyond jest przydatne podczas pracy z osprzętem o bardzo wysokim zapotrzebowaniu na olej. Olej pod ciśnieniem dostarczany jest bezpośrednio z pompy hydraulicznej do jednego lub kilku silników hydraulicznych osprzętu, olej przepływa przez krótszy i mniej złożony układ, maksymalizując wydajność hydrauliczną i znacznie obniżając poziom zużycia paliwa. Podnośnik tylny z elektronicznym układem sterowania EHR oferuje udźwig maksymalny 6200 kg / 9200 kg Opcjonalny podnośnik przedni posiada udźwig maksymalny wynoszący 3800 kg. Elektroniczny układ sterowania EHR pozwala na sterowanie głębokością pracy, położeniem ramion. Opcjonalny radar uzupełnia funkcjonalność ciągnika o kontrolę poślizgu kół.


WOM


womPełen wybór prędkości obrotowych WOM zwiększa wszechstronność ciągnika. 


Agrotron Serii 6 ze skrzynią Powershift oferuje wszystkie cztery prędkości WOM – dwie standardowe prędkości 540 i 1000 obr./min, oraz prędkości ekonomiczne ECO przy zredukowanych obrotach silnika. Prędkości wybierane są i włączane elektrohydraulicznie za pomocą przycisków, modulowany start wałka zabezpiecza osprzęt przed uszkodzeniem. Na wyświetlaczu LCD pojawia się informacja na temat rzeczywistej prędkości WOM, co pozwala operatorowi na pracę z dowolnym osprzetem zawsze w idealnych warunkach. Dostępna jest funkcja automatycznego włączania napędu WOM, która uruchamia lub rozłącza WOM w trakcie ruchu ramion podnośnika góra/dół. Standardowo, modele Serii 6 wyposażone są w przyciski sterowania WOM na błotnikach tylnych. Podnośnik przedni oraz WOM o prędkości obrotowej 1000 obr./min dostępny także w wariancie ECO - oferowany jest jako wyposażenie opcjonalne.





HAMULCE


brakesNapęd na cztery koła oraz przednia i tylna blokada mechanizmu różnicowego są załączane automatycznie w celu maksymalizacji wydajności i możliwości łatwego prowadzenia ciagnika w każdych warunkach. Układ działa w opraciu o prędkość jazdy orazi kąt skrętu kół, dzięki czemu maksymalizuje przyczepność i zapewnia pewne i bezpieczne manewrowanie. By zapewnić jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa ciągniki mogą zostać opcjonalnie wyposażone w układ hamulcowy z mokrymi tarczami hamulcowymi na osi przedniej oraz układ hamulcowy PowerBrake zapewniający nadzwyczajną siłę hamowania. 
W celu całkowicie bezpiecznego manewrowania i agregatowania osprzętu, modele Serii 6 mogą zostać wyposażone w kamerę cofania, która uruchamia się automatycznie po wybraniu biegu wstecznego.





 


KABINA


Nowa kabina „S-Class 2” została zaprojektowana dla zapewniania nadzwyczajnego komfortu i stworzenia idealnego środowiska pracy operatora. Wykończenie wnętrza nowej kabiny oferuje nową kolorystykę. Nowe, trójramienne koło kierownicy z elementami imitującymi aluminium, podłokietnik wielofunkcyjny z wszystkimi głównymi przyrządami sterowniczymi oraz przygotowanie do instalacji radia z czterema głośnikami, stopnie przeciwpoślizgowe z bezpiecznymi krawędziami ułatwiają wsiadanie; zintegrowane oświetlenie dodatkowe jest uruchamiane automatycznie po otwarciu drzwi i zapewnia bezpieczeństwo prac w nocy. Fotel operatora, standardowo wyposażono w układ pneumatycznej amortyzacji, układ amortyzacji aktywnej dostępny jest opcjonalnie. Kabina jest przestronna i obszerna oraz zapewnia imponujący kąt widzenia w zakresie 320 stopni dzięki dużym szybom oraz otwieranemu szklanemu szyber-dachowi. Wydajny układ klimatyzacji z czternastoma regulowanymi nawiewami utrzymuje idealną temperaturę we wnętrzu kabiny w każdych warunkach. Specjalne filtry (aktywne filtry węglowe dostępne opcjonalnie) zapewniają wysoką jakość powietrza dostarczanego do wnętrza. Pakiet oświetlenia jest równie imponujący: 15 reflektorów roboczych (sześć z przodu i dziewięć z tyłu) zapewnia najlepszą widoczność, nawet podczas prac w całkowitych ciemnościach a w celu uzyskania jeszcze większego komfortu, kabina S-Class 2 dostępna jest z układem amortyzacji mechanicznej lub pneumatycznej, klimatyzacją automatyczną oraz podgrzewanymi lusterkami wstecznymi. 


Oprzyrządowanie modeli Serii 6 "P" "CSHIFT"obejmuje funckję programowania uwrocia ComforTip oraz opcjonalny iMonitor I generacji 8,4" kolorowy multimedialny terminal, który umożliwia operatorowi kontrolę nad wszystkimi funkcjami i układami ciągnika (podnośnik, WOM, rozdzielacze, silnik, przekładnia, układ napędu ASM), zapewnia informacje o osiągach (zużycie paliwa, wydajność, przepracowany obszar), obsługuje ISOBUS umożliwiając podłączanie kompatybilnego osprzętu. Standard ISOBUS 11783 oferuje możliwości podłaczania maszyn plug&play, bez konieczności instalacji dodatkowych ekranów / sterowników maszyny. Dodatkowo terminal można wyposażyć w kamerę do monitoringu pracy maszyny oraz pakiet multimedialny wirtualne radio FM, odtwarzacz MP3 oraz zestaw głośnomówiący BT.


6 kabina


Deutz-Fahr Seria 6


Deutz-Fahr Seria 6


logo DF